القاب امام حسن عسکری(ع)

امام حسن عسکری(ع) بعنوان پدر بزرگوار امام زمان(عج) در مدت زمان کوتاه امامت خود به گونه‌ای به هدایت عمومی و نشر و حفظ احکام اسلام مبادرت ورزید که مردم با غیبت حضرت مهدی آشنا و با آن بیگانه نباشند.


امام حسن عسکری (ع ) 8 ربیع الثانی سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود . مادر بزرگوار آن حضرت سوسن ، در سفری که امام به سامرا داشت با ایشان همراه شد و در سامرا از دنیا رفت .

امام یازدهم بیانی شیرین و جذاب داشت و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود . وی راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را در ایام عمر کوتاه خود برای مردم و بویژه اصحاب بزرگوارش روشن کرد .

دوران عمر 29 ساله امام حسن عسکری (ع) به سه دوره تقسیم می شود . دوره‌ای 13 ساله در مدینه، زمانی 10 ساله در سامرا و امامت آن حضرت نیز دوره ای 6 ساله بود که سال از این مدت را آن حضرت در زندان به سر برد .

عمر امام کوتاه، اما بسیار پربرکت بود بطوریکه تنها در مدت شش سال امامت، آثار مهمی در حوزه تفسیر قرآن، نشر احکام و مسائل فقهی از ایشان برجای ماند .

القاب امام حسن عسکری (ع)

عسکری: در عصر امام انقلابها و حرکتهای زیادی بصورت مسلحانه علیه خلافت بنی عباس صورت می گرفت، بعضی از آنها شیعی بود مثل نهضت یحیی بن عمر طالبی که بر کوفه تسلط یافت و زندانیان را آزاد کرد. اینگونه قیامها خلافت عباسی را هراسان ساخته بود. بویژه اگر رهبری آن را شخصیت بی نظیری مثل امام عسکری (ع) عهده دار می شد.

از سویی دیگر طبق احادیث منقول از پیامبر اکرم (ص) خلفای بنی عباس می دانستند که حضرت مهدی از خاندان علی و فاطمه است و اوست که بساط ستمگری را بر می چیند و عدالت و قسط را برقرار می کند. بدین جهت هر چه تاریخ ولادتش نزدیکتر می شد سختگیریهای آنان بیشتر می شد .

امام هادی را به همراه فرزند بزرگوارش به سامرا احضار کردند تا کاملا آن حضرت را زیر نظر داشته باشند که البته به این هم اکتفا نکردند، آنان را در سامرا و محله ای به نام عسکر سکونت دادند تا از دید نظامیان پنهان نمانند و رفت و آمدهای آنان را کنترل کنند، بر این اساس هر دو امام به عسکریین لقب یافتند.

زکی: پاکی ناب و خالص صفت همه امامان معصوم است که دشمنان نیز با علم به آن سعی می کردند این ویژگی را هدف گرفته و چهره امامان را خدشه دار کنند. زکی یعنی پاک و آراسته .

صامت: یکی از صفات ارزشمند و متعالی انسانی سکوت و لب فروبستن از سخنان بی فایده و غیر اخلاقی است.

همین صفت حضرت بود که گاه موجب هدایت انسانها می گشت . در مورد آن حضرت می گفتند او جز به ذکر خدا سخن نمی گوید، بدین خاطر حضرت به صامت لقب یافت.

صفات دیگری نیز برای آن حضرت از قبیل خالص (منزه از هر عیب)، هادی (هدایت کننده)، سراج (چراغ فروزنده)، تقی (پرهیزکار و تقواپیشه) ذکر شده است که هر کدام پرتوی از نور پرفروغ آن حضرت است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/12/01ساعت 0:41 قبل از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

براساس بررسی ها، دسته های مختلف غذایی برخلق و خو موثرهستند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛

۱- کربوهیدرات‌ ها

کربوهیدرات‌ها اگر چه در رژیم غذایی باید با احتیاط استفاده شوند اما برای تقویت انرژی و خلق و خو بسیار حیاتی هستند. آنها اولویت اول بدن برای سوخت هستند و می‌توانند سطح سروتونین بدن را هم افزایش دهند. اما نکته کلیدی، پرهیز از مصرف شیرینی‌ها است که می‌تواند قندخون را افزایش دهد و در نهایت با افزایش انسولین به خستگی و بی‌حالی منجر شود.به جای آن باید از کربوهیدرات‌های حاصل از غلات، حبوبات، نان گندم و برنج قهوه‌ای استفاده کرد. بدن خیلی آهسته از این مواد استفاده می‌کند و در نتیجه قند خون در حد متعادل حفظ می شود و انرژی همچنان پایدار خواهد ماند.

۲ - خشکبار:
خشکبارهایی مثل بادام، پسته و گردو افزون بر پروتئین فراوان، دارای منیزیم هم هستند. (ماده معدنی که در تبدیل قند به انرژی تاثیر حیاتی دارد) تحقیق‌ها نشان می‌دهد، کمبود منیزیم در بدن می‌تواند سبب تخلیه انرژی از بدن شود. منیزیم همچینن در غلات کامل به ویژه درحبوبات وجود دارد. خشکبار همچنین حاوی سلنیوم هستند که این نوع ماده طبیعی، تقویت‌کننده خلق و خو است. این ماده معدنی همچنین در گوشت‌ها، غذاهای دریایی، دانه‌ها و غلات وجود دارد.

۳ - گوشت لخم :
گوشت گوساله و گاو لخم و مرغ،جوجه بدون پوست وکباب‌های ترکی بدون چربی منبع پروتئین هستند که خود پروتئین‌ حاوی آمینواسید تیروسین است و این ماده با تقویت سطح دوپامین و نوراپی‌ نفرین،هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد. گوشت‌ها همچنین حاوی ویتامین‌ ب ۱۲ هستند که از بی‌خوابی و افسردگی جلوگیری می‌کنند.

۴ - ماهی سالمون :
ماهی‌های چرب سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این مواد بدن را در مقابل افسردگی محافظت می‌کنند. امگا ۳ موجود در ماهی‌ها مزایای متعدد زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به سالم ماندن قلب اشاره کرد. در کنار ماهی‌ها، خشکبار و سبزی‌های برگ سبز تیره هم دارای امگا ۳ هستند.

همچنین بررسی ها نشان می دهد،افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند پرانرژی‌تر بوده و در تمام طول روز خوش اخلاق‌ترند. صبحانه‌ای که دارای فیبر فراوان و مواد مغذی مثل کربوهیدرات‌ها (شامل غلات کامل )، چربی‌های مفید و پروتئین‌های مناسب باشد، بهترین صبحانه‌ها هستند.

یکی دیگر از راه‌های تنظیم قند خون، پرانرژی بودن و خلق مثبت،خوردن وعده‌های کوچک اما متعدد هر۳ تا ۴ ساعت یک بار است.

میان‌وعده‌هایی متشکل از کره بادام زمینی روی کراکرهای تهیه شده از غلات و گندم به اضافه یک ساندویچ گوشت بدون چربی و سالاد به همراه شیر و لبنیات بهترین میان‌وعده‌ها هستند.

منبع بيترين

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/12/01ساعت 0:36 قبل از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
علل گرانی ها : ۱- بی مسئولیتی مسئولین -بی خیال مردم فقیر نون خودشون تو روغن هاست .

ماهی فلان تیلیارد به جیب می زنند به جهنم که مردم فقیرند چندرگاز حق گدائی به نام یارانه می گیرند اونها کیفشون می کنند مردم نیز رایانه زایانه می خورند وزیر ا....ککش هم نمی گزد رئیس ...هم درحال تربیت ...سیاهی لشکر برای انتخابات ودرحال پروند سازی برای هرکه سر راهش باشد... داره تیپشو درست می کند برای لشگر کشی جهت خشکاندن ریشه ها ی انقلاب وایجاد تفرقه بین مسئولین ....


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/12/01ساعت 0:30 قبل از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
 

  واکاوی اهداف وهابیت در مبارزه با عزای حسینی 


  عزاداری برای سیدالشهداء (علیه السلام ) در حقیقت اظهار محبت به خاندان پیامبر اکرم (ص) است که قرآن کریم، ‌مودّت آن‌ها را واجب کرده است " قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى " (شورا/ 23) 


وهابیت خشک مغز چون در مقابل عقلانیت و منطق شیعه ناکام مانده و خود را در معرض نابودی و خطر می بیند، با دلارهای سعودی و حمایت دستگاه های جاسوسی انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش های دامنه‌داری را برای به انحراف کشیدن و ایجاد بن‌بست در معارف اسلامی، شیعی به ویژه عزاداری امام حسین (ع) انجام داده و می دهد؛ چرا که فهمیده اند نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) رمز ماندگاری و حیات اسلام ناب و مخالف اسلام اموی  و  آمریکایی آنان است؛ البته شیعه همواره توانسته با قدرت فرهنگ عاشورایی، آنها را به ذلت واقعی و انزوا بکشاند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1391/10/16ساعت 2:17 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
عامل گرانی ها دولت یا وابستگان دولت هستند نه کس دیگر -
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1391/10/06ساعت 12:39 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

دراين باره شيخ مفيد مي‎فرمايند: بامداد روز بعدقبل ازانتقال سرهای مبارک  به شام  كه عبيد الله بن زياد دستور داد سر مبارك حضرت امام حسين را با ديگر سرها در ميان تمام كوچه‎ها و قبيله‎هاي كوفه بگردانند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1391/10/06ساعت 12:37 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

جعفر بن أبي طالب: مشهور به جعفر طيار از صحابيان شجاع هاشمي و برادر اميرالمؤمنين علي بن أبي طالب ـ عليه السلام ـ و ده سال بزرگتر از او بود و از نخستين گروندگان به اسلام به شمار مي رفت، زيرا پيش از رفتن پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ به خانه ارقم بن أبي أرقم (سال سوم بعثت اسلام) آورد و هجرت دوم به حبشه به پايمردي وي صورت گرفت و در آنجا ماند تا پيامبر به مدينه رفت، آنگاه به نزد وي شتافت و پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ در اين هنگام (سال هفتم هجري قمري) در خيبر بود. در سال هشتم هجري پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ او را به فرماندهي لشکر مسلمانان منصوب کرده و آنان را به جنگ روميان گسيل داشت تا اينکه در منطقه بلقاء ( از سرزمين شام) در روستاي موته دو لشکر با هم روبرو شدند جعفر با شجاعت به جنگ پرداخت و پرچم مسلمانان در دست او بود و


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1391/10/06ساعت 12:36 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

مباهله پيامبر(ص) و مسيحيان نجران درسی برای مستکبران

مباهله چيست؟ در اصل به معني رها كردن از قيد و بند و در دعا به معني تضرع و واگذاري كار، به خداست و از نظر مفهوم متداول درآيه فوق به معني نفرين كردن دو نفر به يكديگر است، افرادي كه درباره مسأله مهم مذهبي گفتگو دارند در يك جا جمع شوند و به درگاه خداوند تضرع كنند و از او مي خواهند كه دروغگو را رسوا سازد و مجازات كند.[1]

قرآن مجيد با صراحت به پيامبر(ص) دستور مي دهد كه در مقابل كساني كه با استدلال و مذاكره قانع و تابع نمي شوند راه مباهله را پيش گيرد.[2]

زمان و مكان مباهله: مشهور ميان دانشمندان اين است كه روز حضور براي مباهله، بيست و پنجم ماه ذي الحجة سال دهم هجرت بوده و به اتفاق همه مسلمين، مكان مباهله اطراف «نزدیکی مدينه» و در دامنه صحرا بوده است.[3]


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1391/09/08ساعت 5:10 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

امیرالمومنین (ع)

الا وانی لم ار کالجنه نام طالبها

ولا کاالنار نام هاربها

آگاه باش من جایگاهی برتر چونان بهشت نمی شناسم  که طالب آن درخواب غفلت باشد و برای رسیدن به آن در تکاپو نباشد؛ و جایگاه  مخوف و ترسناک تر از جهنم نمی شناسم که فرار کننده ی آن در خواب باشد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 1391/09/08ساعت 4:57 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

آنچه امام سجاد علیه السلام به دنبال آن بود

آنچه امام سجاد علیه السلام به دنبال آن بود؛ ایجاد انقلاب درونی در امت اسلام/ سعی درزنده کردن سنت و سیره نبوی


آموزه های اسلام درطول دوره۲۰ ساله حکومت معاویه کاملاًرنگ باخته و مردم از سنت و سیره پیامبر بی خبر بودندچنانکه برخی حتی ازوجود فرزندان و اهل بیت پیامبرخبرنداشتندلذا محورفعالیت های امام معرفی اهل بیت به جامعه بود
حجت الاسلام امیرعلی حسنلو، مدیرگروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات حوزه در رابطه با حضرت سجاد (ع) و تاثیر فعالیت های ایشان در حرکت و سیرجامعه اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: زمان امامت امام سجاد (ع) حوادث تلخ و قیام های فراوان اجتماعی را برخودشاهد بود لذا دوران ایشان بسیار تلخ و از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شرایط بسیار نامطلوبی داشت. امام دراین وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آشفته و بغرنج و از سوی دیگر سایه سنگین ظلم امویان و جنگ های پیاپی در میان امت اسلام که باعث اختلاف، شقاق و کشتار مسلمانان می شد سعی می کرد تا وحدت امت اسلامی را حافظ باشد.
وی افزود: جهان اسلام در این دوره، از سیره پیامبر فاصله بسیار گرفته بود چرا که پیامبر (صل الله علیه وآله)هرگز مایل نبود که میان امت اسلام تفرقه و اختلاف ایجاد شود ایشان براساس همدلی و وحدت میان مسلمانان و از بین بردن اختلافات قبیله ای و عشیره ای توانست اسلام را در جزیره العرب و سرزمین های اطراف آن گسترش دهد.

رنگ باختن معارف اسلام/ تلاش برای حفظ اساس مکتب
از آنرو که ارزشهای دینی به خاطر سوء رفتار حاکمان نا مشروع اموی و...رنگ باخته واز میان می رفت ودین وسنت وقرآن به کلی در فراموشی بود که امام حسین قیام کرد ؛ لذا امام تاکید دارد برای اصلاح امت که همان جامعه است قیام کرده واصلاح امت را باید از اصلاح حاکمان آغاز کرد ؛ اگر حاکم قابل اصلاح نبود باید در مقابل او قیام کرد واعتراضی کرد که موثر باشد ؛ امام امت اسلامی را با قیام واعتراض خود ودرنهایت با خون پاک خود وعزیزان خود بیدار کرد لذا می بینیم قیامهای مختلفی پس از قیام امام حسین در جهان اسلام شکل گرفت ؛ حجت الاسلام حسنلو تصریح کرد: حوادث و قیام های این دوره و به خصوص پیامدهای قیام امام حسین (ع) تاثیر فراوانی در وضعیت اجتماعی آن روزگار بر جای گذاشت و امام در چنین شرایطی باید ضمن حفظ مکتب و اساس دین، در جهت برگرداندن شرایط به وضعیتی که اسلام و به خصوص شیعه را حیاتی تازه دهد تلاش می کرد.
مدیرگروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات حوزه خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) هر چند در این قیام ها شرکت نداشتند اما مواضع سیاسی که در راستای اهداف و قیام نهضت سیدالشهدا (ع) بود اتخاذ می کردند. دعوت مردم به اخلاق، آداب قرآنی الهی، تزکیه و تعلیم انسانها و تقویت معنویت مردم، از جمله فعالیت های امام در این عرصه است. همچنان که سنت و سیره نبوی نیز بر همین اساس استوار بود.
وی افزود: اخلاقیات اسلام در طول دوره 20 ساله حکومت معاویه کاملاً رنگ باخته بود و مردم از سنت و سیره پیامبر بی خبر و بی اطلاع بودند و قیام حسینی نیز به همین دلیل رخ داد. حضرت سجاد نیز پس از واقعه کربلا بدون آنکه با قیامهای موجود موافقت و همراهی کند با رفتار و کردار خود و تاکید به حرمت پیامبر و اهل بیت او در جامعه و ارشاد مردم به صورت فردی یا جمعی به شکل عملی به سنت نبوی دعوت می کرد.
حجت الاسلام حسنلو یادآور شد: تاکید حضرت زین العابدین (ع) در دعاهای صحیفه سجادیه نسبت به پیامبر و خاندان آن حضرت به دلیل فراموشی سنت نبوی در میان مردم است. ضمن اینکه امام این دعاها را به تنهایی و در انزوا که قرائت نمی کردند بلکه آنها را به دیگران می آموختند و گاه بعضی از دعاها را در مسجد مدینه تلاوت می کردند. امام تلاش می کرد با روش تاکید بر محوریت پیامبر و خاندان او شقاق و اختلاف موجود میان امت اسلام را از بین رفته و وحدت اجتماعی در جامعه حاکم شود. چرا که به خوبی می دانست که با توجه به تحرکات دشمن در مرزهای سرزمین اسلامی با وجود این اختلافات احتمال حمله دشمنان و از بین بردن پایه و اساس دین پیامبر از بیخ و بن وجود دارد.
وی افزود: فعالیت های امام از سویی، این پیام مهم اجتماعی را به مردم منتقل می کرد که تنها راه نجات از اختلافات، توجه به پیامبر و خاندان آن حضرت است. از سوی دیگر این سیره و شیوه تبلیغی امام آثار سیاسی نیز به دنبال داشت و مردم متوجه این موضوع می شدند که مدعیان خلافت از جمله آل زبیر و بنی امیه مردود بوده و تنها به دنبال حکومت و قدرت هستند.

برخی حتی از وجود اهل بیت پیامبر(ص) خبر نداشتند
این کارشناس تاریخ اسلام گفت: مواضع امام در چنین شرایطی بسیار شگفت انگیز است. چرا که حضرت وضعیت جامعه اسلامی را رصد کرده و شبهات مبتلابه که در میان مردم شیوع داشت را پاسخ می گفت. با توجه به اینکه کلیه این مسائل ریشه در ضعف اعتقادی مردم به دلیل ناآگاهی آنها از اسلام ناب و معارف نبوی داشت چنانکه برخی مردم حتی از وجود فرزندان و اهل بیت پیامبر خبر نداشتند لذا محوریت فعالیت ها و حتی دعاهای حضرت سجاد (ع) شناساندن اهل بیت و پیامبر به مردم است و تمام سعی و تلاش امام حول محور ایجاد وحدت اسلامی می گردد به گونه ای که حتی در واقعه خونین حره خانواده فردی همچون مروان را امان و پناه می دهد.
حجت الاسلام حسنلو تصریح کرد: این اقدامات وحدت بخش امام حتی علما و فقهای اهل تسنن نیز در اطراف امامت جمع شوند و از محضر آن حضرت در زمینه مسائل عرفانی و اجتماعی بهره گیرند آنچنانکه فردی مانند امام شافعی در توصیف حضرت سجاد (ع) جملاتی شگفت آور دارد.

کربلا، حاصل انحراف در سبک زندگی مردم بود
وی تاکید کرد: از جمله انحرافات اجتماعی این دوران دوری مردم از معنویت است. معنویات به کلی در جامعه رنگ باخته و این مساله پیش از آنکه یک انحراف فردی باشد انحرافی اجتماعی است که امام ریشه و اساس این انحراف اجتماعی را انحراف حکمرانان از سیره نبوی و اهل بیت دانسته و با دعا و مناجات مردم را به اصلاح امور اجتماعی دعوت می کنند و در این راستا نخبگانی مانند ابوحمزه ثمالی تربیت می شوند.
مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات حوزه افزود: حضرت سجاد (ع) از طریق مضامین عالی عرفانی به اصلاح جامعه اسلامی و ایجاد انقلاب درونی در امت اسلام می پردازد همچنانکه امام حسین (ع) انقلابی بیرونی ایجاد کرد امام سجاد (ع) نیز با استفاده از این زمینه انقلاب درونی در امت اسلام پدید می آورد چرا که به خوبی واقف است که دنیاطلبی مردم آنان را به سویی می برد که ولی خدا را بکشند و این انگیزه از درون مردم برمی خیزد لذا امام بر اصلاح همزمان درون و برون تاکید دارد. به گونه ای که از نظر بیرونی، جامعه به وحدت رسیده و از نظر درونی نیز انقلابی در روحیات مردم ایجاد شود و به سازندگی اخلاقی و اجتماعی اهمیت دهند. بنابراین امام همزمان اصلاح قلب و اجتماع امت اسلامی را بر عهده می گیرد.
وقتی امکانات وبیت المال مسلمین در اختیار مشتی فاسق بنام بنی امیه قرار گرفت وآنان املاک را تیول خود قرار داده وبه ثروت اندوزی پرداختند ومادی گرایی را در جامعه با رفتار خود ترویج دادند گرایش به ثروت اندوزی وگرفتن مالیاتهای سنگین از مردم وشیوع ظلم گسترده بویژه درحق اهل بیت وبنی هاشم ومردمان با تقوا سبک زندگی مردم را به انحراف از سیره پیامبر (ص) سوق داد ؛ ازاین روی امام حسین قیام کرد وامام سجاد با تزوروش دیگری جهت قیام واهداف قیام را ضمن زنده داشت یاد امام وشهدای کربلا با عزاداری به آنان حفظ کرد واین روح حیات بخش نهضت حسینی را به ائمه ونسلها ی مسلمانان وجوانان شیعه ومتن جامعه شیعه که جوهره اسلام در آن بود منتقل کرد ؛ امام سجاد با عرفان نهضت حسینی را جاوید کرد همان روشی که امام خمینی نیز از آن در پیروزی انقلاب اسلامی بهره برد ؛
حجت الاسلام حسنلو تصریح کرد: این مساله وانحراف از ارزشهای دینی وگرایش به ثروت اندوزی با راههای حرام واحتکار وگران فروشی مشکلی است که امروز نیز گریبانگیر جامعه ما شده است و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با سبک زندگی ناظر بر همین موضوع است؛ سبک زندگی مسلمانان در دوره امام سجاد (ع) تحت تربیت منحرفان به ویژه معاویه و امویان و....بود که جامعه را به سمت و سویی می برد که عده ای امام زمان را می کشند و عده ای نیز بی تفاوت این واقعه را می نگرند چنین فاجعه ای حاصل انحراف در سبک زندگی اسلامی است. که باید برای اصلاح آن هرجه سریعتر اقدام کرد؛

امیر علی حسنلو / مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1391/09/08ساعت 4:55 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

تصاویر جالب: حیرت‌انگیزترین نقاط دیدنی دنیا ـ 1




گنبدهای آبی جزیره سنتورینی در یونان




 
کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو



 

مجسمه آزادی در نیویورک



 
ماچو پیچو در پرو


 

تاج محل در آگرا در هندوستان


 

برج ایفل در پاریس



 
اهرام بزرگ و مجسمه ابوالهول در مصر


 

دیوار چین در کشور چین



 

صخره وسیع و تک سنگی آیرز در قلمرو شمالی استرالیا




آسیابهای بادی در هلند





مسجد و موزه ابا صوفیه در ترکیه





نماهای باستانی در آتن





کوه فوجی در ژاپن





بنای بزرگ سنگی و باستانی استون‌هنج در جنوب انگلستان





ساعت بیگ بن در لندن





قلعه زیبای
Neuschwanstein در بایرن آلمان




دهانه کوه بهشت در نیوزیلند




مجسمه های مرموز جزیره ایستر در مثلث پلینزی کشور شیلی





مجسمه عیسی مسیح در ریودوژانیرو برزیل





ساختمان کپیتول هیل در آمریکا





برج کج پیزا در ایتالیا

 

 

 

 

 

 

 

تولد دوقلوی به‌هم چسبیده در شیراز (عکس)


 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 1391/09/08ساعت 4:52 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

آنچه امام سجاد علیه السلام به دنبال آن بود؛

ایجاد انقلاب درونی در امت اسلام/ سعی درزنده کردن سنت و سیره نبوی

آموزه های اسلام درطول دوره۲۰ ساله حکومت معاویه کاملاًرنگ باخته و مردم از سنت و سیره پیامبر بی خبر بودندچنانکه برخی حتی ازوجود فرزندان و اهل بیت پیامبرخبرنداشتندلذا محورفعالیت های امام معرفی اهل بیت به جامعه بود

حجت الاسلام امیرعلی حسنلو، مدیرگروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات حوزه در رابطه با حضرت سجاد (ع) و تاثیر فعالیت های ایشان در حرکت و سیرجامعه اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: زمان امامت امام سجاد (ع) حوادث تلخ و قیام های فراوان اجتماعی را برخودشاهد بود لذا دوران ایشان بسیار تلخ و از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شرایط بسیار نامطلوبی داشت. امام دراین وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آشفته و بغرنج و از سوی دیگر سایه سنگین ظلم امویان و جنگ های پیاپی در میان امت اسلام که باعث اختلاف، شقاق و کشتار مسلمانان می شد سعی می کرد تا وحدت امت اسلامی را حافظ باشد.

وی افزود: جهان اسلام در این دوره، از سیره پیامبر فاصله بسیار گرفته بود چرا که پیامبر هرگز مایل نبود که میان امت اسلام تفرقه و اختلاف ایجاد شود ایشان براساس همدلی و وحدت میان مسلمانان و از بین بردن اختلافات قبیله ای و عشیره ای توانست اسلام را در جزیره العرب و سرزمین های اطراف آن گسترش دهد.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1391/09/08ساعت 4:49 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

در باب گریه بر امام حسین ـ علیه السلام ـ و عزاداری برای ایشان روایات متعددی وارد شده که از جمله آنهاست:

1. ابن قولويه به سند معتبر روایت کرده، ابی هارون مکفوف از حضرت صادق ـ علیه السلام ـ نقل می کند: « هر که مرثیه ای بخواند و بگرید و نیز یک نفر را بگریاند بهشت بر او لازم شود»، سپس فرمودند: «هر که یاد کند امام حسین ـ علیه السلام ـ را پس گریه کند، بهشت بر او واجب می شود».


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/08/23ساعت 4:36 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

بينش و درك شما قابل تحسين است و بهترين راه جهت رسيدن به اهداف آقا ابا عبدالله الحسين ـ عليه السّلام ـ همان مطالعه و پرسش و فكر است كه شما نيز آن را برگزيده‎ايد ما نيز تا حدودي با شما موافق هستيم كه چهره امام حسين ـ‌عليه السّلام ـ آن گونه كه بايد معرفي نشده و ابعاد شخصيتي آن حضرت ، به نحو شايسته‎اي براي مردم تبيين نگرديد‎ه است ولي اين موضوع منافاتي با مظلوميت امام حسين ـ عليه السّلام ـ ندارد. آن حضرت در زمان خويش و به ويژه در كربلا در نهايت مظلوميت قرار داشت و خون ايشان و فرزندان و اصحابش، مظلومانه بر زمين ريخته شد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/08/23ساعت 4:35 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

اولا:  حديث غدير نه تنها سندش صحيح است ؛ بلكه بسياري از بزرگان اهل سنت تواتر آن را پذيرفته‌اند مانند:

1-    شمس الدین الذهبی:«جمع طرق حديث غدير خم في أربعة أجزاء رأيت شطره فبهرني سعة رواياته وجزمت بوقوع ذلك.» [1] 
محمد بن جرير طبري اسناد روايت غدير خم را در چهار جلد جمع آوري كرده است كه من قسمتي از آن را ديدم و از گستردگي روايات آن شگفت زده شدم و يقين كردم كه اين اتفاق افتاده است .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/08/11ساعت 12:32 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
احراز رتبه برتر در جشنواره امام رضا (ع)

حجت الاسلام والمسلمین امیر علی حسنلو مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه قم در جشنواره سراسری امام رئوف ، ثامن الحجج که در استان زنجان برگزار شد ،حائز مقام دوم جشنواره گردید.
مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ، این موفقیت را به این محقق ارجمند تبریک گفته و تداوم خدمات ایشان رادر خدمت به اسلام و مسلمین از خداوند متعال خواستاریم.
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/07/20ساعت 8:51 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
اين لقب را به امام رضا ـ عليه السلام ـ پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ داده اند. و امام موسي بن جعفر ـ عليه السلام ـ به فرزندانش توصيه فرمود: برادرتان و فرزندم علي (امام رضا) عالم آل محمد است. درباره عقايد و دين تان از او سؤال کنيد از پدرم جعفر بن محمد (امام صادق) بارها شنيدم به من فرمود عالم آل محمد از فرزندان توست، اي کاش او را مي ديدم او همنام اميرالمؤمنين علي ـ عليه السلام ـ است.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1391/07/16ساعت 11:52 قبل از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 



امام علی بن موسی الرضا (ع) فرمود:
«الفقیه من افاض علی الناس خیره وانقذهم من اعدائهم ...» فقیه کسی است که مردم را از دشمنان نجات دهد، بزرگترین دشمن مردم در حال حاضر فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی است که جوامع اسلامی را مورد هجوم قرار داده است؛ رواج س
بک زندگی غربی وبیگانگان ودشمنان اسلام خطری است که نگران کننده است ؛فقها در مقابله با این بحران فرهنگی نقش مهم واثر گذار دارند؛ ومی توانند در اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از بحران فرهنگ سازی ودر استقلال وحفظ هویت کشور نقش برجسته ایفا کنند به حسب روایت امام رضا(ع) پیشگامی فقها ضروری است ؛
ازاین روی ضروری است پالایش فرهنگی در تمام امور صورت گیرد تا مردم از سبک زندگی غربی فاصله بگیرند ؛
سبک زندگی در کشور با جهاد فرهنگی علمای شیعه بر اساس فرهنگ اهل بیت(ع) بود ودر مظاهری مانند
1-

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1391/07/16ساعت 11:52 قبل از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
 

ا بهترین هایی که از بهترین ها می توان آموخت ا

آموزه ها و مولفه های تربیتی در سیره اهل بیت با ظرافت و دقتی خاص جای گرفته است که اگر به صورت روشمند در جوامع تبیین شود، همه مردم در هر جامعه و از هر مذهب و آیینی عاشق و مرید این مکتب می شوند چرا که ...

حجت الاسلام امیرعلی حسنلو، مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات حوزه در رابطه با سجایا و محاسن اخلاقی حضرت سید الشهدا علیه السلام به خبرنگار شبستان گفت: تامل در سیره هر یک از اهل بیت (ع) ما را به این حقیقت رهنمون می شود که هریک از آنها در جنبه های مختلف شخصیتی، الگویی برای رسیدن به اوج بندگی هستند. آموزه ها و مولفه های تربیتی در سیره اهل بیت با ظرافت و دقتی خاص جای گرفته است که اگر به صورت روشمند در جوامع تبیین شود، همه مردم در هر جامعه و از هر مذهب و آیینی عاشق و مرید مکتب آنها می شوند. چراکه در مقایسه با سایر مکاتب، آموزه های آنها به فطرت بشری نزدیکتر و با آن همسو تر است.
وی افزود: تمامی نیازمندی های روحی و پرورشی انسان را می توان در سیره امام حسین علیه السلام مشاهده کرد. اگر از دعای ایشان رمزگشایی و سیره ایشان تعریف شود بهترین مکتب تربیتی به بشریت عرضه خواهد شد. امروز اگر مکتب اهل بیت زنده است، تنها گوشه ای از این مکتب برای مردم بیان شده و باز با این وجود تعداد عاشقان و ارادتمندان حضرت حسین بن علی علیه السلام از ادیان و مذاهب اسلامی، غیراسلامی و حتی غیرموحد در دنیا بی شمار است. این مردم عاشق مرام حسین علیه السلام هستند.


 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1391/04/04ساعت 3:8 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
بهترین‌هایی که از بهترین‌ها می‌توان آموخت

خبرگزاری فارس: آموزه ها و مولفه های تربیتی در سیره اهل بیت با ظرافت و دقتی خاص جای گرفته است که اگر به صورت روشمند در جوامع تبیین شود، همه مردم در هر جامعه و از هر مذهب و آیینی عاشق و مرید این مکتب می شوند چرا که ...

خبرگزاری فارس: بهترین‌هایی که از بهترین‌ها می‌توان آموخت


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1391/04/04ساعت 2:59 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
حجت السلام امیر علی حسنلو، مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات فرهنگی حوزه علمیه قم، در تبیین و تشریح دعای خاصی که قرائت آن پس از هر نماز در ماه رجب سفارش شده است و بیان جایگاه این ماه به خبرنگار شبستان گفت: ماه رجب، با توجه به واقع شدن ولادت حضرت علی علیه السلام در آن، ماه عشق به امیرالمومنین علیه السلام است و این تقارن پیامی را در بردارد. فلسفه این تقارن را شاید اینگونه بتوان تبیین کرد که عبودیت پروردگار از ولایت و دوستی امیرالمومنین آغاز می شود. اخلاص، بندگی و تقرب الهی با امامت آغاز می شود و بنیان امامت، حضرت امیر علیه السلام است.
وی با اشاره به این نکته که ماه شعبان به عنوان ماه رسول خدا صل الله علیه وآله شناخته می شود، تصریح کرد: قرار گرفتن ماه رجب به عنوان مقدمه ماه شعبان و پس از آن رمضان به این معنا است که برای رسیدن به محبت رسول الله صل الله علیه و آله ابتدا باید محبت حضرت امیر علیه السلام را کسب کرد. برای رسیدن به حب نبوت که آغاز و آستانه حب ربوبیت و ضیافت الهی است، می بایست از حب امامت وارد شد و امیرالمومنین علیه السلام نیز نماد امامت است. بدون صعود به پله حب امامت کسی قادر به رسیدن به حب نبوت و ربوبیت پروردگار نیست.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1391/04/04ساعت 2:57 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
امیرمومنان علیه السلام:

انی لم ارکالجنه نام طالبها ولا کالنار نام هاربها

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/03/11ساعت 2:6 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

 

  امام هادی (ع) زمینه‌ساز نظام وکالتی و ولایت فقیه ومرجعیت است که هردو ی این نهادهای بزرگ الهی چون تیغی برمغز دشمنان اسلام ناب واهل بیت است وتمام نقشه های آنان را برآب می کند؛


  در عصر امام هادی (ع) به تدریج اندیشه پویای فقاهت و اجتهاد جهت حفظ مکتب اهل‌بیت (ع) شکل کامل‌تری گرفت و آن حضرت الگوی مناسبی برای مدیریت بحران‌های فکری به جامعه ارایه نمود که تا قیامت دین اسلام ومکتب اهل بیت را از آسیبهای بزرگ صیانت خواهد کرد... 



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/03/11ساعت 2:0 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

حجت‌الاسلام حسنلو در گفت‌وگوی مشروح با فارس-1

خبرگزاری فارس: مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه گفت: سه روز قبل از به درک واصل‌شدن متوکل، امام هادی(ع) این موضوع را وعده داد و فرمود: در این دنیا کسی هست که ذره‌ای از ناقه او نزد خدا از ناقه صالح عزیزتر است!

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، گفت‌وگوی مشروحی با حجت الاسلام «امیرعلی حسنلو» مدیر گروه تاریخ مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم انجام دادیم که بخش نخست آن تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/03/11ساعت 1:52 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

قسمت دوم: «زيارت جامعه كبيره» امام هادي(ع) بهترين منبع امام شناسي است

خبرگزاري فارس: مدير گروه تاريخ مركز پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم گفت: امام هادي عليه السلام اقدام بسيار اساسي براي تبيين جايگاه امامت انجام داد و بارزترين و بهترين سند شناسايي امامت يعني زيارت جامعه كبيره را بيان فرمود.


به گزارش خبرنگار آيين و انديشه خبرگزاري فارس، به مناسبت سالروز شهادت امام هادي عليه السلام، گفت وگوي مشروحي با حجت الاسلام «اميرعلي حسنلو» مدير گروه تاريخ مركز پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم انجام داديم كه بخش دوم و پاياني آن تقديم خوانندگان گرامي مي شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/03/11ساعت 1:50 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

حجت‌الاسلام حسنلو در گفت‌وگوی مشروح با فارس-1قسمت اول)

 

خبرگزاری فارس: مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه گفت: سه روز قبل از به درک واصل‌شدن متوکل، امام هادی(ع) این موضوع را وعده داد و فرمود: در این دنیا کسی هست که ذره‌ای از ناقه او نزد خدا از ناقه صالح عزیزتر است!

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، گفت‌وگوی مشروحی با حجت الاسلام «امیرعلی حسنلو» مدیر گروه تاریخ مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم انجام دادیم که بخش نخست آن تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/03/09ساعت 4:31 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

قسمت دوم: «زيارت جامعه كبيره» امام هادي(ع) بهترين منبع امام شناسي است

خبرگزاري فارس: مدير گروه تاريخ مركز پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم گفت: امام هادي عليه السلام اقدام بسيار اساسي براي تبيين جايگاه امامت انجام داد و بارزترين و بهترين سند شناسايي امامت يعني زيارت جامعه كبيره را بيان فرمود.


به گزارش خبرنگار آيين و انديشه خبرگزاري فارس، به مناسبت سالروز شهادت امام هادي عليه السلام، گفت وگوي مشروحي با حجت الاسلام «اميرعلي حسنلو» مدير گروه تاريخ مركز پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم انجام داديم كه بخش دوم و پاياني آن تقديم خوانندگان گرامي مي شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/03/09ساعت 4:29 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 

ا خداوند آنچه را انسان نیاز دارد اما از خدا درخواست نکرده است، به او عطا کرده و می کند تا چه رسد به اینکه انسان درخواستی از خدا داشته باشد! خدا عظیم تر و رحیم تر از آنست که ...

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/03/09ساعت 4:22 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
تحلیلی بر دعای "یامن أرجوه لکل خیر"
دوستان را کجا کنی محروم، تو که با دشمن این نظر داری؟

خبرگزاری فارس: خداوند آنچه را انسان نیاز دارد اما از خدا درخواست نکرده است، به او عطا کرده و می کند تا چه رسد به اینکه انسان درخواستی از خدا داشته باشد! خدا عظیم تر و رحیم تر از آنست که ...

خبرگزاری فارس: دوستان را کجا کنی محروم، تو که با دشمن این نظر داری؟


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/03/09ساعت 4:20 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  | 
کسی که «زیارت جامعه کبیره» را بفهمد، معجزه می‌کند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در وصف جایگاه «زیارت جامعه کبیره» گفت: اگر بعضی از فرازهای جامعه‌ کبیره را کسی بفهمد، ممکن است وجودش منشأ خوارق عادات بشود؛ فلسفه‌ زیارت جامعه به این دلیل بود که لازم بود شیعه تکانی بخورد.

خبرگزاری فارس: کسی که «زیارت جامعه کبیره» را بفهمد، معجزه می‌کند

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1391/03/09ساعت 4:19 بعد از ظهر  توسط امیرعلی حسنلو  |